Sponsor Ads

Ahad, 2 November 2008

Pakej Percubaan 60 pokok Cili Merah F- Pn Khadijah(Bangi)

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Masih kah kau ingat, kita berlari-lari, di kaki langit mencari pelangi. Tu Kopratasa nyanyi. Tapi ini mengenai projek pemasangan 60 polibeg cili api campur cili merah untuk Puan Khadijah di Bangi. Ini adalah gambaran terkini yang diambil pada 10 Oktober 2008. Kelihatan pokok sedang membesar dan mula mengeluarkan putik bunga. Tujuan pergi kesana adalah untuk memantau perkembangan pokok cili dan pelaksanaan pemasangan sistem sekiranya terdapat masalah sepanjang tempoh. Disamping itu juga khidmat nasihat mengenai penjagaanpokok juga diberikan. 

Gambar di bawah menunjukkan pokok yang segar naik cuma perlu dicantas daun bawah cabang utama dan pencantasan sulur daun.



Berdasarkan perkembangan pokok di atas, boleh dikatakan pemasangan tidak bermasalah dan Pn Khadijah berjaya menempuhi peringkat pertama penanaman pokok dari peringkat transplant hingga ke pokok mengeluarkanbunga. Tahniah diucapkan. Memang untuk berjaya dalam penanaman cili, memerlukan pengalaman secara terus menanam baru keyakinan untuk menjalankan projek pada skala besar boleh dilakukan.

Bersambung di lain kali. Wassalam

1 ulasan:

Jimi rashdan berkata...

apa perkembangan terbaru?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...