Sponsor Ads

Ahad, 2 November 2008

An Evening in Kota Kinabalu

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Dalam bulan September hingga Disember 2008, aktiviti terlalu banyak terutama terpaksa menjalankan tugas ke seluruh negara. Walaupun maklumat ini kurang membantu bagi peminat fertigasi, namun ianya menjadi sebahagian dari kenangan semasa bertugas di Kementerian Kesihatan Malaysia. Semasa saya bertugas di Kota Kinabalu selama 1 minggu, ini adalah merupakan lokasi yang menarik sepanjang tempoh di sana sebab di tepi waterfront ini memang banyak aktiviti perniagaan dari jualan sayuran, ikan, dan juga restoran kelas pasar malam hingga kelas menengah yang air kopi bernilai RM7-RM10 segelas. Sambil menikmati suasana matahari terbenam, alangkah indah sekiranya isteri tersayang berada bersama.
Seperti yang saya sebutkan sebentar tadi, aktiviti pasar malam memberikan pelbagai reaksi. Melihat gelagat penjual ikan dan sayuran yang segar, memang terasa nak membeli dan bawa pulang ke Semenanjung, namun takut bila sampai sana dah tak segar pulak.





Kalau dilihat udang yang dijual di gambar bawah, memang besar dan menggoda.



Gambar di bawah menjadi tarikan saya kerana begitu banyak hasil kerapu merah. Saya pernahmenjamah ikanini semasa di Pulau Tioman hampir 10 tahun lepas danmasih ingat isinya yang manis, segar dari laut.

InsyaAllah bersambung dilain kali.





Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...