Sponsor Ads

Isnin, 21 Januari 2008

Aktiviti 9-10 Januari 2008

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Bila sibuk bekerja adakalanya perlu kita merehatkan minda seketika, Aku rehatkan minda dengan melihat telatah anak-anak aku yang baru mendaftar kelas TaeKwonDo. Tu yang baju hijau dan merah putih tu hero-hero aku. Anak aku yang bongsu tu baru tadika tahun 6 pun masuk join abangnya di Sekolah Rendah Presint 11. Asalkan dia ada kawan dan nak buat aku ikutkan jer.

Sepatutnya post ini aku buat dulu dari post sebelum ni tapi dah ter'post' takpelah. Aku berkesempatan melawat kawan sekerja aku lama nih. Fazly Poe, dulu sama-sama kerani di Maybank Kompleks Bandar. Dia sekarang kerja sendiri. Nilah projek yang sedang diusahakan di Kuang, Sungai Buloh berhampiran dengan Tasik Kundang. Tersergam indah dibelakang dia tu bangsal cendawan yang baru sebulan dua siap dan hampir bermula projek cendawan beliau.

Di samping tu, beliau juga baru juga memulakan projek penternakan ikan keli. Dia ni serentak buat sekali. Yang di gambar bawah tu kolam di tepi rumah yang akan menempatkan ikan besar. Tempat anak ikan ada di sebelah bangsal cendawan tu. katanya adalah dalam 20 ribu ekor dia baru masuk ke kolam dalam seminggu.

Fazly ni pun jenis tak boleh diam juga orangnya. Dia ada buat kerja landscaping dan construction. Baru2 ni dia buat kolam hiasan beberapa rumah pelanggan dia. Yang kat bawah tu dia punya sendiri untuk bela ikan kat rumah. Sesapa yang duduk berhampiran nak melawat dan khidmat nasihat adalah dipersilakan dengan temujanji. Boleh hubungi Fazly Poe, 013-6322634 atau 016-6009183. kalau nak buat bangsal cendawan, kolam ikan boleh tanya dia ni. Dia ada pekerja yang sedia menunggu arahan.

Aku ke sana pun bukan sendirian. bawa escort juga. inilah kerja ecsort aku isteri dan mak mertua aku. masa tu adalah rambutan yang masak. itulah tugas sampingan mereka.
Lepas tu aku singgah di Sungai buloh beli pam untuk ikan di kampung tu, Aku dan sebut pasal pam tu sebelum ni.

Setakat 12 Januari inilah rupa mini fertigasi aku.


3 pokok cili yang aku tanam tu aku cantas pokoknya dan biarkan lagi 3 keadaan asal. Aku nak tengok cili mana yang berbuah lebih lebat.

Tiada ulasan:

Terdapat ralat dalam alat ini
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...