Sponsor Ads

Rabu, 20 April 2011

Kebun di Bandar : Menarik di Kosmo

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Hari ini terbaca keratan akhbar menarik di Kosmo. Hobi menanam sayuran, jika dikembangkan akan mendatangkan hasil dan kepuasan yang sukar digambarkan. Jom layan..

Sumber: Kosmo!Online

KEPADA Rozi Maria Mohd. Nasir, 33, menanam lebih 30 jenis sayur dan buah di laman belakang kediamannya, mampu memberi kepuasan yang sukar diterjemahkan dengan kata-kata.
Merealisasikan impiannya yang mahukan laman dapur atau lebih popular disebut sebagai edible garden seperti di luar negara, dia yang sebelum ini menetap selama tujuh tahun di kediaman jenis pangsapuri memilih untuk berpindah ke rumah teres di Kampung Sungai Kertas, Batu Caves.
“Saya selalu mengimpikan untuk memetik sayur dan tanaman yang lain dari tingkap rumah terus ke masuk ke periuk, seperti yang sering ditonton di dalam rancangan masakan di televisyen,” katanya yang minat dengan aktiviti berkebun sejak berumur lapan tahun. Pada masa itu, Rozi Maria banyak membantu ibunya menyiram tanaman di halaman rumah mereka di Simpang Renggam, Johor. Klik untuk baca seterusnya




Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...